Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan yazıda; Sigortacılık Verilerinin Genel Veri Tabanına Kayıtlanmasına İlişkin Genelge (2023/24) ile Sigorta Acenteleri kullanıcılarına acentenin kurumsal uzantılı eposta adresi kullanımı yükümlülüğü getirilmiş olup, bu konudaki denetimin Odalar Birliği’nin sorumluluğunda olduğu ifade edilmektedir.
Bu çerçevede, yeni acenteler için kurumsal e-posta adresi kullanımının hemen, Levhaya kayıtlı sigorta acentelerinin en geç 29 Mart 2024 tarihine kadar kurumsal uzantılı e-posta adresi edinmeleri, söz konusu e-posta adresini Levha bilgilerine kaydettirmeleri ve SBM’de tanımlı alt kullanıcılarının e-posta adreslerini kurumsal uzantılı e-posta adresi ile uyumlu hale getirerek SBM sisteminde güncellemeleri gerektiği vurgulanmaktadır. Levhaya kayıtlı mevcut acentelerin 29 Mart 2024 tarihi itibariyle Yetkili Kullanıcı e-posta adresi uzantısına uygun olmayan Alt Kullanıcıların hesapları SBM sistemlerinde pasife alınacak olup, gerekli güncellemelerin yapılması gerekmektedir.
Üyelerimizin bilgisine sunulur.